Escuelas limpias: proyecto de gestión ambiental

Authors

  • Pedro Cárdenas Diplomados en Dirección Financiera de Proyectos en Entidades No Lucrativas y ONG Universidad ESAN (Perú)
  • Tonny Dextre Diplomados en Dirección Financiera de Proyectos en Entidades No Lucrativas y ONG Universidad ESAN (Perú)
  • Vicky García Diplomados en Dirección Financiera de Proyectos en Entidades No Lucrativas y ONG Universidad ESAN (Perú)
  • Liliana Santivañez Diplomados en Dirección Financiera de Proyectos en Entidades No Lucrativas y ONG Universidad ESAN (Perú)

DOI:

https://doi.org/10.46631/jefas.2008.v13n25.06

Keywords:

environmental education, waste management, environment, pollution

Abstract

Environmental problems, pollution and global warming can be addressed from different perspectives. This project seeks to be an effective proposal to address these issues. It directs its efforts to the development of a process of awareness of young Peruvians between the ages of 11 and 15, to be incorporated into public schools through a program of environmental education. It starts from identifying a district model with critical levels of pollution in which to promote and implement an appropriate environmental education to contribute to the improvement and welfare of the environment The Independencia district was selected for it shows acute health problems, pollution and poor environmental awareness and culture, with the whole purpose of changing the attitude of a group of young people, parents and teachers to the social and environmental problems of their environment, instilling in them awareness and training in environmental education to create a multiplier effect and to improve their quality of life.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BOBADILLA DíAz, Percy; DEL ÁGUILA RODRíGUEz, Luis y MORGAN, María de

la Luz. Diseño y evaluación de proyectos de desarrollo. Proyecto de Apoyo a las ong. Lima: pact-Perú.

DEL ÁGUILA, Luis. 2007. Notas del curso Marco Lógico de esan. Diplomado en Gestión Financiera de Proyectos en las ong y

Entidades no Lucrativas. Lima: Universidad esan.

INSTRUMENTOS DE INFORMACIóN y METODOLOGíAS PARA EL DESARROLLO ORGANIzACIONAL (INFORMET).

Planificación operativa anual en el sector educación. Manual de capacitación. .

PERÚ. MINISTERIO DE EDUCACIóN (MINEDU). 2007. Normativa con vigencia del sistema educativo: Resolución Directoral

-2007-ED. .

——. 2005. Cuadro referencial de autoevaluación de las Escuelas Limpias: Directiva 63-2005-

DINESST/PEA. .

PERÚ. MINISTERIO DE SALUD (MINSA). 2007. Indicadores básicos 2006.

minsa.gob.pe>.

——. 2006. Análisis de la situación de salud del Perú 2005. Información para la toma de

decisiones en salud. Lima: Minsa.

PERÚ. LEy DE RESIDUOS SóLIDOS 27314. , .

PONTIFICIA UNIVERSIDAD CATóLICA DEL PERÚ (PUCP). 2007. Bases conceptuales e instrumentales del monitoreo y

evaluación de proyectos sociales. Facultad de Letras y Ciencias Humanas. Módulo 1. Lima: pucp.

ORGANIzACIóN DE LAS NACIONES UNIDAS PARA LA EDUCACIóN, LA CIENCIA y LA CULTURA (UNESCO).

Carta de Belgrado.

Downloads

Published

2008-12-30

How to Cite

Cárdenas, P., Dextre, T. ., García, V. ., & Santivañez, L. . (2008). Escuelas limpias: proyecto de gestión ambiental. Journal of Economics, Finance and Administrative Science, 13(25), 131–150. https://doi.org/10.46631/jefas.2008.v13n25.06