Estratégia de distribución del pisco peruano en el mercado de Estados Unidos: el caso de Texas
DOI:
https://doi.org/10.46631/jefas.2007.v12n22.06Keywords:
distribution, channels, strategy, exportation, pisco, United StatesAbstract
In this piece, the distribution channels for pisco –Peruvian fi rst press grape brandy– in the United States liquor market are evaluated in order to design entry and commercialization strategies for this product, focusing specifi cally on the state of Texas. To meet this objective, studies are conducted for the size of the spirited drinks market, the characteristics and trends of consumption, the size and characteristics of the export supply, commercialization strategies being used by current exporters, as well as legal and tax considerations that regulate the commercialization of liquor in the US. Finally, the distribution chain is analyzed, from the costs structure to the benefi ts and margins per participant. The investigation covered statistical data, fi eld investigations for destination markets, interviews with American experts, product testing and pattern studies on the behavior of exporters’ clusters, among other aspects.
Downloads
References
ALCOHOL AND TABACCO TAX AND TRADE BUREAU. <http://www.ttb.gov/espanol/sobre_ttb.htm> (12-1-2006).
ALDEA, Cristina. 2004. El mercado de las bebidas espirituosas de EE. UU. Cámara de Comercio e Industria de Zaragoza. <http://www.camarazaragoza.com/publicaciones.asp> (31-1-2006).
CENTRO DE INNOVACIÓN TECNOLÓGICA VITIVINÍCOLA (CITEvid). 2004. La uvay el pisco: potencialidades productivas. Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo (PNUD).
DEUSTÚA, Ana María. (s. f.). Requisitos para la importación de pisco en los Estados Unidos. Oficina Comercial del Perú en Nueva York.
GARCÍA DÍAZ, J. A. 2006. Oportunidades de exportación a Estados Unidos. Caso: pisco peruano. Seminario-Taller «Las oportunidades comerciales del mercado de Canadá y USA para el Pisco Peruano». Conferencia dictada en ADEX, Lima, 19 de enero de 2006.
LORET DE MOLA, Diego. 2006. Teleconferencia con Diego Loret de Mola, director de BevMax en Estados Unidos, realizada el 3 de marzo.
MARKET RESEARCH CENTRE AND THE CANADIAN TRADE COMMISSIONER SERVICE. 2002. The Alcoholic Beverage Market in the United States.
OLAECHEA, P. 2005. La industria vitivinícola nacional. Conferencia dictada en el IV Congreso Nacional de Pisco, Moquegua.
PACULT, F. P. High Spirits, Low Prices. Wine Enthusiast Magazine. New York, Nov. 15, 2005. .
PERÚ. INSTITUTO NACIONAL DE DEFENSA DE LA COMPETENCIA Y DE LA PROTECCIÓN DE LA PROPIEDAD INTELECTUAL (INDECOPI). 2006. Bebidas alcohólicas. Pisco. Requisitos. Comisión de Reglamentos Técnicos y Comerciales, NTP 211.001, 2 de noviembre de 2006.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Journal of Economics, Finance and Administrative Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.