Una misión educativa
DOI:
https://doi.org/10.46631/jefas.2005.v10n18-19.14Keywords:
education, literacy, mathematics, educational methods, educational software, social responsibilityAbstract
This case study describes an initiative by a computer engineer to develop an innovative teaching method. The company providing financial support has as their sole motivation the altruistic purpose of improving education in Peru. After enacting the program, the people involved decided to form a non-profit association in order to collect donations and assure the resources that will allow the project’s expansion. The story unfolds in the city of Lima, Peru, in May of 2005.
Downloads
References
ALDUNATE, F. y VASCONCELLOS, S. 2005. Déficit primario. América Economía. Ene-feb. págs. 40-43.
CUENTAS, M.; GUTIÉRREZ, M. C. y otros. 2003. Mejora de la calidad de la educación pública peruana: propuesta de un modelo de gestión para colegios estatales del nivel socioeconómico C de Lima Metropolitana . Tesis para optar el grado de Magíster en Administración. Lima:ESAN.
ESPINOZA, G. y TORREBLANCA, A. 2003. Cómo rinden los estudiantes peruanos en comunicación y matemática: resultados de la evaluación nacional 2001. Informe descriptivo. Lima: Ministerio de Educación. Unidad de Medición de la Calidad Educativa. 54 págs.
LYNCH, N. 2003. La educación sobre el tapete. Perú Económico. Lima, jul., págs. 17-18.
OCDE. 2003. Literacy skills for the world of tomorrow: further results from PISA 2000. París: OECD-Unesco. 389 págs.
OXFAM GB. 2003. Pobreza y desarrollo en el Perú: informe anual 2002-2003. Lima: Oxfam GB Publishing. 83 págs.
TRAHTEMBERG, L. 2005. La agenda pendiente en educación. Perú Económico. Lima, ene, pág. 21.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Journal of Economics, Finance and Administrative Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.